Service

Algemene informatie

Bij elk voertuig is er een grote marge tussen het ingestelde vermogen en het werkelijke vermogen van de motor. De fabrikant houdt deze marge bewust groot om bij nieuwe modellen met slechts enkele aanpassingen iets nieuws te kunnen bieden zonder een compleet nieuwe motor te moeten ontwerpen. Autofabrikanten veranderen slechts de structuur van het motorbesturingsprogramma. Op deze manier besparen zij veel productiekosten. Dit is echter niet eerlijk tegenover de klant. Daarom is het onze taak om het uiterste uit uw motor te halen.

Gemiddeld kunnen we het vermogen – zonder aantasting van de motor en de transmissie – met 20 tot 30% verhogen.
Het gemiddelde brandstofverbruik kan worden verminderd met 7 tot 15 %.

EGR-klep uitschakelen

Een recirculerende uitlaadklep is gewoonlijk de hoofdoorzaak waarom het DPF- / FAP-filter wordt geblokkeerd.
Een vastzittende klep beperkt de hoeveelheid uitlaatgas in de motor en veroorzaakt een kettingreactie.

De brandstof wordt niet efficiënt verbrand waardoor er meer as en onverbrande brandstofdeeltjes vrijkomen, die niet alleen het DPF-filter blokkeren maar ook het werk van de EGR-klep bemoeilijken.
Een vastzittende EGR-klep in een open positie vermindert niet alleen de mogelijkheid een hoge snelheid te bereiken, maar ook het rijden met een lage snelheid wordt bemoeilijkt.
Bovendien komt er bij een vastzittende klep een grote hoeveelheid rook uit de uitlaat en verbruikt de auto meer brandstof.

Inlaatspuitstuk- (Swirl-) kleppen uitschakelen

De luchtaanzuigspuitstukkleppen worden uitgeschakeld, blijven in een open positie maar worden niet uit het voertuig verwijderd.
Bij mechanische beschadiging van de kleppen, worden deze wel verwijderd.

DPF-filter uitschakelen

DPF is een roetfilter dat is ingebouwd in EUR04, EUR05 en EUR06 dieselmotoren ( bijvoorbeeld VAG 2.0 TDI) en ligt in het uitlaatsysteem, achter de katalysator.

Een geblokkeerde DPF-/ FAP-filters is een veel voorkomend probleem bij op dieselmotor aangedreven auto’s. Het is ons werk om de software van de auto aan te passen en het DPF- of FAP-filter mechanisch te verwijderen.

Trucks en Agricultuurtechniek

– Kracht en een lager brandstofverbruik
– Correctie van de EGR klep
– Oplossingen van de DPF filter problemen

Wij bieden onze diensten aan voor de volgende landbouwmaschines: John Deere, Terex-Atlas, Case,C laas, Deutz Fahr, Fendt, Graham, Hms.